Ödeme Planı Oluşturma

 

Çalışılacak kayıtları listelemek:

-          Sol üst köşeden kayıtların hangi tarihe göre listeneceğini seçiniz (fatura tarihi/fiş tarihi/yevmiye tarihine göre).

-          Ödeme yapmak istediğiniz aralığı belirlemek için İlk tarih ve Son tarih alanlarını giriniz.

-          Göster tuşuna basınız.

-          Sadece seçili birimin kayıtlarıyla çalışmak için Tüm Birimler kutusundaki işareti kaldırınız.

-          Sadece seçilecek bir firmanının ödemelerini  de listeleyebilirsiniz.

 

Yeni bir Ödeme Planı eklemek:

-          Yeni Plan Ekle tuşuna basınız, sistem yeni bir kaydı otomatik olarak ekleyecek;  numarasını, tarihini yetkili kişileri kendisi atayacaktır.

 

Çalışılacak kayıtları seçmek:

-          Belirli bir tutarın altındaki ödenecekleri seçmek için: Asgari tutar alanına tutarı giriniz ve Asgari Tutar Altındakileri Seç tuşunu tıklayınız. Sistem listedeki kayıtları tarayacak ve girdiğiniz tutar altındaki kayıtların seç kutularını işaretleyecek.

-          Belirli bir tutar kadar parayı dağıtmak için: Ödenecek tutar alanına dağıtılacak tutarı giriniz ve Ödenecek Tutar Kadar Seç tuşunu tıklayınız. Sistem listedeki kayıtları tarayacak ve girdiğiniz tutara kadar seç kutularını işaretleyecek.

-          Ödeme planına eklemek istediğiniz diğer ödemeler için seç kutularını işaretleyiniz.

 

İlgili kayıtları seçtikten sonra Plana Ekle tuşuna basınız.

 

Ödeme Planı üzerinde değişiklik yapmak:

-          Listeden, çalışmak istediğiniz ödeme planı üzerinde çift tıklayınız.

-          Açılan pencerede gerekli değişiklikleri yapabilirsiniz.

 

Listedekiler için MİF oluşturmak:

-          Düzeltmeler bittikten sonra, MİF Oluştur tuşuna basınız. Sistem listedeki her bir firma için ayrı bir MİF düzenleyecektir.

-          Gönderme Emri No ve Tarih alanlarını giriniz ve Kaydet tuşuna basınız. Sistem açılan her bir MİF için bu bilgiyi kaydedecektir.

 

Aylık Gelir ve Giderler

 

Giren alanı, 102 kebir hesabındaki Borç tutarları toplamından (açılış fişi hariç), 391 kebir hesabındaki Alacak tutarları toplamının (kapanış fişi hariç) çıkartılması sonucu bulunur.

Faiz alanı, 642 kebir hesabındaki Alacak tutarları toplamı (kapanış fişi hariç).

%5 Ayrılan alanı, Giren alanının %5i.

Ödenen alanı, ilgili aydaki Merkez birime ait pay dağıtım bordrosunun İstihkak tutarları toplamı.

%9 DÖSİM Payı alanı, Giren alanının %9u.

Harcanan alanı, gider ve yatırım bütçesinde tanımlanan hesaplar için girilen fişlerin Borç tutarları toplamı (kapanış, maliyet hesap kapatma ve gelir hesap kapatma fişleri hariç).

Kalan alanı, Giren ve Faiz alanları toplamından Ödenen katkı ve Harcanan alanları toplamının çıkartılması sonucu kalan para.

 

Teminat Mektupları

 

Alınan teminat mektuplarının takip edilebilmesini sağlar.

Pencere açılırken, ilk tarihe aktif dönemin başlangıç tarihi ve son tarihe de günün tarihi atanır.

-          Üst bölümde yer alan İlk Tarih ve Son Tarih alanları teminatın Alınma Tarihini filtrelemek için kullanılıyor. Tarih aralığını girdikten sonra F5 tuşuna basarak kayıtları gösteriniz.

-          Listedeki kayıtları filtrelemek için, teminatın alındığı Firma veya Açıklama alanlarını da kullanabilirsiniz.

-          Başlıkları çift tıklarsanız, o başlığa göre kayıtlar sıralanır. Kayıtlar üzerinde çift tıklarsanız veya F9 tuşuna basarsanız, ilgili Teminat Mektubu penceresi açılır.

-          Yeni bir kayıt eklemek için F3 tuşuna basınız; Teminat Mektubu penceresi açılacak.

 

Teminat Mektubu

 

-          Bölüm alanından Harcama birimini ve Firma alanından satıcıyı seçiniz. Alım tarihi alanına, teminat mektubunun teslim alındığı tarihi giriniz. Türü alanından Geçici / Kesin teminat olduğunu seçiniz. Tutarı alanına teminat miktarını giriniz. Teminat mektubunun tarihi biliniyorsa Tarihi alanına giriniz. Bu kayıtla ilgili açıklayıcı notlarınızı Açıklama alanına girebilirsiniz. Gerekli bilgileri girdikten sonra, F2 tuşuna basarak kaydetmelisiniz.

-          Firmayı seçtiğinizde hemen sağındaki alanda, hesap planındaki satıcı hesap numarası gözükecektir.

-          Teminat mektubu iade edileceği zaman iade tarihi alanını giriniz ve F2 tuşuna basarak kaydetmelisiniz.

 

Hacizler

 

Personel veya Satıcının, döner sermayeden alacağına karşın gelen haciz kararlarının ve bunlara istinaden yapılan kesintilerin takip edilebilmesini sağlar.

-          F5 tuşuna basarak kayıtları gösteriniz.

-          Listedeki kayıtları filtrelemek için, üst bölümde yer alan borçlu personel/satıcı, haciz kararının geldiği yer veya alacaklı alanlarını da kullanabilirsiniz.

-          Başlıkları çift tıklarsanız, o başlığa göre kayıtlar sıralanır. Kayıtlar üzerinde çift tıklarsanız, veya F9 tuşuna basarsanız ilgili Haciz penceresi açılır.

-          Yeni bir kayıt eklemek için F3 tuşuna basınız; Haciz penceresi açılacak.

 

Haciz

 

Üst bölüm, gelen haciz kararına istinaden doldurulacaktır:

-          Borçlu bölümünden Personel / Satıcı alanından ilgili kişi/firmayı seçiniz. Bu kişiye ait borçların takip edildiği 336 hesabını giriniz.

-          Haciz Kararı bölümündeki Geldiği Yer alanından ilgili icra dairesini seçiniz; Belge Tarihi ve Belge No alanlarına haciz kararının alındığı dava dosyasının tarih ve numarasını giriniz. Hesap Kodu alanına icra kesintilerinin takip edildiği 369 hesabını giriniz.

-          Alacaklı Kişi veya Kurum bölümündeki Alacaklı alanına kesintinin kimin adına yapıldığını girebilirsiniz. Toplam Borç alanına, yapılacak toplam kesinti tutarını giriniz. Aylık Kesinti alanına ise, kesintinin aylık hangi miktarda yapılacağını girebilirsiniz. Bu bilginin bir bağlayıcılığı bulunmamaktadır.

-          Haczin Kaldırıldığına İlişkin Karar bölümü, böyle bir kararın gelmesi durumunda kullanılacaktır. Bu bölüme ilgili kararın geldiği icra mahkemesini, dava dosyasının tarihini ve numarasını giriniz.

-          Gerekli bilgileri girdikten sonra, F2 tuşuna basarak kaydetmelisiniz.

 

Alt bölüm, hacizle ilgili yapılan tahsilatların/kesintilerin takip edilmesi için kullanılacaktır.

-          Fiş No alanı üzerinde çift tıkladığınızda ilgili ÖEB Fişi açılacaktır.

-          Alt bölüme kayıt girmek için, ilgili fişin detay satırlarındaki 369 hesabın üzerinde sağ tuş menüsünü kullanmalısınız.

 

Vekaletnameler

 

Satıcılarla ilgili alınan vekaletnamelerin takip edilebilmesini sağlar.

-          F5 tuşuna basarak kayıtları gösteriniz.

-          Listedeki kayıtları filtrelemek için, üst bölümde yer alan Müvekkil, Vekil veya Açıklama alanlarını kullanabilirsiniz.

-          Başlıkları çift tıklarsanız, o başlığa göre kayıtlar sıralanır. Kayıtlar üzerinde çift tıklarsanız, veya F9 tuşuna basarsanız ilgili Vekaletname penceresi açılır.

-          Yeni bir kayıt eklemek için F3 tuşuna basınız; Vekaletname penceresi açılacak.

 

Vekaletname

 

-          Noter alanına, vekaletnameyi düzenleyen noterin adını, Belge Tarihi alanına vekaletnamenin tarihini, Sayısı alanına vekaletnamenin sayısını ve Süresi alanına da varsa vekaletnamenin geçerliği olduğu son tarihi giriniz.

-          Müvekkil alanına satıcıyı girmelisiniz. Satıcının adının bir kaç harfini büyük/küçük harf uyumunu dikkate alarak giriniz ve Enter tuşuna basınız, Satıcı Seç penceresi açılacaktır. Bu pencerede ilgili satıcıyı bulunuz ve Tamam tuşunu tıklayarak geri dönünüz. Satıcının tam adı Müvekkil alanında gözükecektir. Adresi, Vergi No ve Telefonu alanlarını bu aşamada boş bırakınız, kaydı kaydettikten sonra, sistemde tanımlı bu bilgiler otomatik olarak doldurulacaktır.

-          Vekil alanına vekalet verilen kişiyi varsa Adresi, TC Kimlik No, Telefonu alanları ile birlikte giriniz.

-          Açıklamalar alanına, istediğiniz notu (1.000 karakter uzunluğunda) girebilirsiniz. Örneğin birden fazla kişi vekil tayin edilmişse, diğer kişileri bu alana girebilirsiniz.

-          Gerekli bilgileri girdikten sonra, F2 tuşuna basarak kaydetmelisiniz.

 

Alacak Dosyaları

 

136 Diğer Çeşitli Alacaklar hesabındaki Sayıştay veya Muhasebat kontrolörlerinin raporuna istinaden takip edilmesi gereken alacak dosyalarının detaylıca takip edilebilmesini sağlar.

-          Listedeki kayıtları filtrelemek için, üst bölümde yer alan Yılı, İlgili veya Açıklama alanlarını kullanabilirsiniz.

-          Başlıkları çift tıklarsanız, o başlığa göre kayıtlar sıralanır. Kayıtlar üzerinde çift tıklarsanız, veya F9 tuşuna basarsanız ilgili Alacak Dosyası penceresi açılır.

-          Yeni bir kayıt eklemek için F3 tuşuna basınız; Alacak Dosyası penceresi açılacak.

 

Alacak Dosyası

 

Alacak Dosyası bu pencereden manuel oluşturulabileceği gibi, ÖEB Fişi penceresinin alt  bölümündeki  136 hesabın bulunduğu satır üzerinden, sağ tuş menüsünde gözüken Alacak Dosyasına Ekle tıklanarak da oluşturulabilir.

Üst bölüme, dosya ile ilgili bilgileri gireceksiniz:

-          Dosyanın Yılını ve Numarasını giriniz.

-          Birim alanından dosyanın hangi harcama birimine ait olduğunu seçiniz.

-          İlgili alanından ÖEB fişindeki İlgili alanında da yer alacak olan Firma/Kişiyi seçiniz.

-          Açıklama alanına dosya iligili notlarınızı (255 karakter uzunluğunda) girebilirsiniz.

-          Gerekli bilgileri girdikten sonra, F2 tuşuna basarak kaydetmelisiniz

 

Orta bölüme, tahsil edilecek tutarlarla ilgili bilgileri gireceksiniz. Bu tutarlar dosya asıl borcu, asıl borca uygulanacak gecikme zamları veya yapılan düzeltme kayıtları, ... olabilirler.

-          Fiş Tarihi, Fiş No, Yevmiye Tarihi ve Yevmiye No  alanlarını alacağın kayıtlara alındığı Fişe göre giriniz.

-          Hesap Kodu alanından alacağın takip edildiği hesabı seçiniz, Hesap adı otomatik olarak atanacaktır.

-          Açıklama alanına fişin detay satırındaki Açıklama alanını giriniz.

-          Alacak alanına fişin detay satırındaki Borç tutarını giriniz.

-          Gerekli bilgileri girdikten sonra, F2 tuşuna basarak kaydetmelisiniz

 

Alt bölüme, ödemesi yapılan tutarlarla ilgili bilgileri gireceksiniz.

-          Fiş Tarihi, Fiş No, Yevmiye Tarihi ve Yevmiye No  alanlarını ödemenin kayıtlara alındığı Fişe göre giriniz.

-          Hesap Kodu alanından alacağın takip edildiği hesabı seçiniz, Hesap adı otomatik olarak atanacaktır.

-          Açıklama alanına fişin detay satırındaki Açıklama alanını giriniz.

-          Tahsilat alanına fişin detay satırındaki Alacak tutarını giriniz.

-          Gerekli bilgileri girdikten sonra, F2 tuşuna basarak kaydetmelisiniz

 

Ödeme Planı Oluştur

 

320 Satıcılar hesabındaki firmalara yapılacak ödemelerin kolaylıkla yapılmasını sağlar.

-          Hangi yevmiyeden itibaren 320 hesapların taranmasını istiyorsanız, üst bölümde yer alan Başlangıç Yevmiye No alanına giriniz.

-          Toplamda ne kadarlık bir ödeme yapacağınızı üst bölümde yer alan Ödenecek Tutar alanına giriniz.

-          F5 tuşuna basarak kayıtları gösteriniz.

-          Listedeki kayıtların Yevmiye No alanını üzerinde çift tıklarsanız, ilgili ÖEB Fişi açılacaktır.

-          MİF Oluştur butonunu tıklarsanız, listedeki her bir kayıt için ayrı bir MİF Fişi oluşturalacaktır. Oluşturulacak fişte 320 hesaba ödenecek tutar borç, 103 hesaba alacak girilecektir. Bütün fişler oluşturulduktan sonra Fiş Listesi açılacaktır ve o günkü bütün fişler listelenecektir. Temlik, Haciz, ... sebeplerden dolayı düzeltilmesi gereken fişleri, ilgili satırı çift tıklayarak açabilirsiniz.